.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پیام تبریک استاندار به مناسبت 14 آبان؛ روز مازندران
احمد حسین زادگان؛ طی پیامی، 14 آبان؛ روز مازندران را به همه مردم شریف و بافرهنگ مازندران تبریک گفت و از اهالی اندیشه و قلم خواست تا برای معرفی و ترویج و تعمیق فرهنگ و آیین های دیرسال و دینی این سامان اهتمام نمایند. ‎

به گزارش شمال نیوز، متن پیام استاندار مازندران بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مازندران، سرزمینی به وسعت آیین ها، سنت ها و آفرینش های متعالی انسانی است که مدال پر افتخار تشکیل نخستین حکومت علوی را نیز بر سینه دارد.

پس از اسلام نیز در صحنه های متنوع فرهنگی از شعر، متون تعلیمی و دینی و جلوه های متنوع فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، افسانه ها، قصص و حکایات شفاهی مردم پاک دل و بزرگ اندیش، از نخستین اثر مکتوب زبان تبری، « مرزبان نامه» تا اشعارامیر عنصرالمعالی مؤلف قابوسنامه تا نسخه های خطی از ترجمه ی ادبیات عرب به زبان تبری و نسخه هایی از ترجمه و تفسیر قرآن به این زبان از عالمان نامی و سالکان طریق، از طالب آملی تا نیمای نام آور، از قهرمانان عرصه های ورزشی، پهلوانان البرز نشین تا غیورمردان سنگرهای جانبازی و ایثار تا خاکریزهای دفاع از حریم حرم اهل بیت ( علیهم السلام ) و ... این سامان بزرگ، شکوه خود را همواره حفظ نموده است.

چهارده آبان؛ روز بیعت و میثاق مردم مازندران با حسن‌بن زید ملقب ‏به داعی کبیر و سالروز تاسیس نخستین حکومت مستقل علویان در تبرستان که همواره دلداده اهل بیت ( علیهم السلام ) و فرزندان پیغمبر (ص) بودند، مردم این دیار را به سرچشمه های زلال و ناب ولایت پیوند زد.

همه آحاد جامعه بویژه عاشقان فرهنگ، تاریخ و رسوم این سامان از جمله؛ محققان، دانشگاهیان، پژوهشگران تاریخ، فرهنگ و ادبیات مازندران و همه فعالان و دست اندرکاران در دستگاه های فرهنگی، تبلیغی و رسانه ها باید در جهت استمرار و شناساندن فرهنگ، آداب، رسوم، سننن، باورها، آیین ها و آموزه های متعالی معنوی این دیار علوی به نسل های نو تلاش و سعی وافر نمایند.

این جانب 14 آبان، روز ملی مازندران مقارن با روز فرهنگ عمومی را به تک تک مازنی های عزیز، بافرهنگ و شریف و دلدادگان فرهنگ دینی و بومی این سامان تبریک می گویم و امیدوارم این فرصت خجسته محملی برای اجرای برنامه های فاخر جهت آشنایی بیش از پیش مردم مازندران با الگوها و مبانی مکتب اهل بیت ( علیهم السلام ) و فرهنگ بومی دیرسال خود باشد.

احمد حسین زادگان

استاندار مازندران


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.104 seconds.